A to hneď niekoľkokrát! Inštitút pre ekonomické otázky (INEKO) zverejnil vo svojej správe rebríček najlepších škôl za akademický rok 2020/2021, v ktorom stredné odborné školy vzdelávajúce v IKT odboroch, v tom i členovia Digitálnej koalície, obsadili hneď prvé priečky! Gratulujeme! Na prvých desiatich miestach sa umiestnili až 4 vysoko-kvalitné školy pripravujúce žiakov na prax v moderných školských vzdelávacích programoch: 1. miesto: SPŠ Elektrotechnická, Plzenská 1 v Prešove
2. miesto: Súkromná SOŠ „Tatranská akadémia“ v Poprade
7. miesto: SPŠ Elektrotechnická, Komenského 44 v Košiciach
9. miesto: SPŠ Elektrotechnická „Adlerka“ v Bratislave Prinášame zopár okamžitých reakcií v komunite členov Digitálnej koalície:
„Sme veľmi radi, že naozaj poctivá práca našich kolegov prináša výsledky v podobe vedomostí študentov, uplatniteľnosti na trhu práce, úspechov v odborných súťažiach, mimoriadnych výsledkov i prijímaní na vysoké školy“, reagoval Ing. Vladislav Mitický, Tatranská akadémia,n.o.
Medzi desiatimi najlepšími sa umiestnila aj SPŠ Strojnícka na Fajnorovom nábreží v Bratislave, škola pripravujúca mladých ľudí v oblasti modernej automatizácie priemyselnej výroby.
„V každom prípade nás môže len tešiť, že na prahu 4. priemyselnej revolúcie polovicu najlepšie vyhodnotených stredných odborných škôl tvoria školy technicky zamerané, sledujúce najmodernejšie priemyselné trendy a využívanie digitálnych technológií“, v gratulácii uviedol Andrej Bederka, tajomník Digitálnej koalície.
Hodnotenie prichádza práve v čase, keď sa rodičia so svojimi deťmi, končiacimi základnú školu, rozhodujú o pokračovaní v štúdiu. Uvedené školy sú najlepšou garanciou na to, aby si mladí ľudia našli zaujímavé a perspektívne uplatnenie na trhu práce a v živote.
INEKO v správe okrem iného uvádza, že aj počas tohto roka bolo vyučovanie obmedzené pre protipandemické opatrenia, a žiaľ ani tento rok sa neuskutočnili celoplošné testovania a ani písomné maturity. No aj napriek týmto skutočnostiam sa INEKO podarilo zhodnotiť naše školy na základe zvyšných dostupných údajov. „Veríme, že ministerstvo školstva tento rok už neustúpi od realizácie celoplošných meraní (testovaní, maturitných skúšok), ktoré sú dôležitým prvkom pre vyhodnocovanie pridanej hodnoty vo vzdelávaní. Zber týchto údajov je dôležitým prvkom spätnej väzby nielen pre samotné školy, ale aj pre žiakov a ich rodičov,“ uvádza v správe INEKO a my s tým môžeme len súhlasiť.