Základná škola Laborecká v Humennom dbá o to, aby nielen jej žiaci, ale aj pedagógovia a zamestnanci získavali digitálne zručnosti, ktoré sú nevyhnutné pre 21. storočie.
Na to, aby zabezpečili adekvátnu pripravenosť svojich učiteľov i žiakov na dnešný svet, podnikajú niekoľko aktivít. Medzi tie najhlavnejšie patria:
- Rozvoj digitálnych kompetencií učiteľov na úroveň B2 podľa DigComp Edu.
- Zapojenie digitálnych nástrojov do výučby je v takmer všetkých vyučovacích predmetoch na úrovni viac ako 50%, čomu sú prispôsobené aj tematické plány.
- Eliminovanie nedostatku počítačov využívaním vlastných mobilov žiakmi počas vyučovania pri práci s programami Kahoot!, Edupage, ALF, MS Teams a pod.
- Rozšírenie vyučovania informatiky nad Rámcový učebný plán v 2. a 9. ročníku v rozsahu jednej hodiny.
- Informatika zameraná na programovanie. Využívanie metód Informatika s Emou, Informatika s Emilom (1. stupeň), programov Scratch, Code.org, MakeCode a Python (2. stupeň).
- IT Akadémia – Vypracovanie Programu digitálnej transformácie školy na roky 2021 – 2024 a spolupráca pri jeho realizácii.
- Projektový šprint. ZŠ Laborecká bola medzi prvými troma ZŠ, ktoré si vybralo MŠMVVŠ SR, Svetová banka a Európska komisia, aby podporili rozvoj digitálnej gramotnosti a kritického myslenia žiakov a učiteľov.
- Pravidelná účasť v IQ olympiáde a IT Fitness teste.
- Práca s micro:bitmi. Vďaka projektu Nadácie Telekom zabezpečenie micro:bitov a ich nasadenie do vyučovania informatiky na druhom stupni.
- Vybavenie učební informatiky a jazykov z programu IROP a ich využívanie aj na výučbu iných predmetov.
- Zefektívnenie administratívy využívaním digitálnych nástrojov vo vedení školskej dokumentácie, styku s rodičmi a pod.
Sme veľmi radi, že ZŠ Laborecká je príkladom aj pre iné základné školy a dokazuje potrebnosť väčšej pozornosti venovanej digitálnym zručnostiam aj v prostredí školstva a vzdelávania.