Digitálny príspevok pre žiakov SR (Digitálny žiak)
Slovensko aktuálne čelí výzve, akým spôsobom efektívne pripraviť študentov na výkon povolaní, ktoré ešte dnes neexistujú. Prognózy odborníkov hovoria jasne – až 65% dnešných žiakov základných škôl raz obsadí pracovné pozície, ktoré vytvorí Priemysel 4.0. Podľa OECD pritom budú školy zohrávať kľúčovú úlohu pri príprave detí na budúci trh práce. Kľúčovú úlohu v efektívnej príprave študentov na digitálnu budúcnosť pritom zohráva nastavenie vzdelávacieho systému ako celku a aktívne zapájanie digitálnych zariadení do samotného vyučovacieho procesu na všetkých stupňoch, ako v školskom, tak aj v domácom prostredí. Aktivity Plánu obnovy a odolnosti Slovenskej republiky a Stratégie digitálnych zručností Slovenskej republiky pomáhajú tento cieľ postupne napĺňať, avšak na to, aby boli skutočne efektívne a priniesli želané výsledky, je potrebné vyriešiť základný problém, ktorým je nerovnomerná dostupnosť digitálnych zariadení.
Cieľom národného projektu Digitálny prísevok pre žiakov SR (Digitálny žiak) je práve zvyšovanie dostupnosti digitálnych zariadení smerom k cieľovým skupinám žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia a podpora samostatnejšieho prístupu k vzdelávaniu, ako aj zvládania digitálnej techniky pri príprave a na samotnej výučbe a zároveň vytvoria podmienky pre realizáciu dištančného vzdelávania pre všetkých žiakov.
Za menej než rok od spustenia prekonal projekt Digitálny žiak všetky očakávania a zaznamenal viac ako 164-tisíc unikátnych registrácií žiakov a ich zákonných zástupcov z celého Slovenska. Do pilotného ročníka národného projektu sa zapojili tisíce škôl, učiteľov, školských digitálnych koordinátorov a terénnych pracovníkov v rámci celého Slovenska. Viac ako 130-tisíc žiakov má tak vďaka Digitálnemu žiakovi doma svoje nové, digitálne, zariadenie určené na vzdelávanie a rozvoj digitálnych zručností.