OECD Podcasts: Je digitálna mediálna gramotnosť odpoveďou na naše dezinformácie?

29. apríla 2023

Kritické myslenie nikdy nebolo také kritické. Ako odlišujeme fakty od názorov, keď existuje toľko nepresných materiálov online? Čo je pravda? Čo presne sú dezinformácie? Tieto podcasty, ktoré ponúka OECD, vám pomôžu odpovedať na tieto otázky a mnohé ďalšie.

Vzdelávanie nám môže pomôcť pochopiť, ako preskúmať naše zdroje, klásť objasňujúce otázky a pochopiť, ako algoritmy ovplyvňujú informácie, ktoré dostávame prostredníctvom vzdelávania. Keďže ani jedno z nich sa nemusí vyučovať v triedach počítačových vied založených na STEM, digitálne médiá a algoritmická gramotnosť sa môžu do učebných osnov neúnavne začleniť.

Diskutujú o tom: Kara Brissin-Boivin, riaditeľka výskumu Mediasmarts, kanadské centrum pre digitálnu a mediálnu gramotnosť, a autorka nedávneho pracovného dokumentu o digitálnej mediálnej gramotnosti, analytik OECD Jordan Hill. Budú hovoriť o tom, čo by kritické myslenie v dvadsiatom prvom storočí malo znamenať.

Séria OECD Podcast

OECD pripravila sériu krátkych podcastov s cieľom diskutovať o tom, ako môžeme pomôcť formovať lepšie politiky v záujme lepšieho života. Každá časť, ktorá bude trvať približne 15 minút, sa stretne s OECD a externými odborníkmi, aby diskutovali o nerovnostiach a inkluzívnom raste, digitálnej transformácii, sociálnej zmene, životnom prostredí, medzinárodnej spolupráci a ďalších.

Digitálna technológia/špecializácia

  • Digitálne zručnosti


Úroveň digitálnych zručností

  • Základné
  • Stredné
  • Pokročilý


Geografická pôsobnosť - krajina

  • Európska únia
  • Mimo EÚ


Druh iniciatívy

Medzinárodná iniciatíva


Cieľové skupiny

  • Digitálne zručnosti pre všetkých


Priemysel - oblasť vzdelávania a odbornej prípravy


Cieľový jazyk


Topológia kompetencií


Metodika (dlhý text)


Cieľová skupina


Druh zdroja zručností

Nástroj na vlastné hodnotenie


Sledujte nás

Mohlo by Vás zaujímať